Skoči na vsebino


Slika

turbo bencinar


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 astras

astras

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 182 Objav:
  • Model avtomobila: Astra G 1.4 16V.

Objavljeno 23 november 2018 - 12:41

Na splošno ne spremljam novosti v avtomobilizmu, slučajno danes pa sem pogledal kakšne so dandanes zmogljivosti bencinskih motorjev. Pogledal sem Opel K in presenečen opazil da imajo prav vse mašine bencinarjev vgrajene turbino. Zmogljivosti so seveda temu primerne. Poraba goriva niti ni velika, eno je razvoj tehnike, drugo pa to da podatki o porabi verjetno niso enaki dejanskim-vsaj včasih je bilo tako. Predvidevam da se poraba pri težkem stopalu pri višjih obratih na turbinskih motorjih precej poveča. Imam prav?

Zanima me tudi kako je z vzdrževanjem turbin bencinskih motorjev. Ali se te turbine glede okvar in vzdrževanja obnašajo enako kot na dizlih? So cene bincinskih enake dizelskim turbinam?



#2 mevden

mevden

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 206 Objav:
  • Model avtomobila: Opel Vectra 1.6 16V

Objavljeno 23 november 2018 - 14:35

Bolj goniš, več pije. Turbina načeloma ne zdrži toliko kot motor in se jo v večini primerov lahko obnovi za par 100eurov. Jst sem imel problem ko turbina dela kot šus,je pa malo piskala kar mi je šlo na živce. Ene moti druge ne. Četudi dela je fajn obnoviti na ene 150.000 do 200.000km da se preveri lopatice in zbalansira. Neke razlike mislim da ni med dizelskimi in bencinskimi turbinami.

#3 astras

astras

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 182 Objav:
  • Model avtomobila: Astra G 1.4 16V.

Objavljeno 23 november 2018 - 15:27

Pomeni da bo potrebno na začetku zaradi turbine sedaj tudi bencinarja nekaj minut laufat v prostem teku da se turbina ne bo obremenjevala na hladno.



#4 rjavica

rjavica

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 165 Objav:

Objavljeno 23 november 2018 - 15:55

Bolj kot obremenjevanje turbine ko je mrzla, škodi če takoj ko se ustaviš npr. z avtoceste oz. pod veliko obremenitvijo in motor takoj ugasneš.



#5 boban1988

boban1988

    VAJENC

  • Uporabniki
  • Slika v sliki
  • 77 Objav:
  • Gender:Male
  • Model avtomobila: Opel Astra K 1.4T 125 Innovation

Objavljeno 23 november 2018 - 19:46

Stvar je taka, sedaj vsi proizvajalci forsirajo turbine, ker morajo zadovoljiti standarde, ki jih turbina da(več moči, manj emisij)...
Glede porabe je taka stvar, moj 1.4T 125KM ima povprečno porabo 5.6L/100km od nakupa(4850km). Vozim pa cca 10km naselje(50-60km/h) ter 20km avtoceste v eno smer, ter obratno... Torej "relacija".

Glede porabe je tako, da je mislim da do 1.9. veljala stara zakonodaja, kjer so klobasali kar so hoteli, po tem, pa so testi, oz. podatek o porabi morali biti "realni"...

Vrzdrževanje mislim da je dokaj podobno ¸kot pri navadnem bencinarju, le ta turbina je problem, jo je treba na nekaj časa(ne vem koliko) pregledati ali obnoviti...



#6 astras

astras

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 182 Objav:
  • Model avtomobila: Astra G 1.4 16V.

Objavljeno 24 november 2018 - 00:42

Bolj kot obremenjevanje turbine ko je mrzla, škodi če takoj ko se ustaviš npr. z avtoceste oz. pod veliko obremenitvijo in motor takoj ugasneš.

 

V tem smislu da počakam da padejo obrati, ali da laufam kakšno minuto da se ohladi?



#7 jure981

jure981

    VAJENC

  • Uporabniki
  • Slika v sliki
  • 47 Objav:
  • Gender:Male
  • Model avtomobila: Opel Astra sports tourer 1.4.T 125KM Innovation

Objavljeno 24 november 2018 - 09:32

Res je. Priporočljivo je, da se po dolgi vožnji turbinski motor ne ugasne takoj, ampak ga pustiš prižganega v prostem teku še cca 2-3 minute, nato ga ugasneš. S tem se ogromno pripomore glede življenjske dobe turbine.



#8 yamaha2025

yamaha2025

    VAJENC

  • Uporabniki
  • Slika v sliki
  • 86 Objav:
  • Gender:Male
  • Location:Ljubljana
  • Model avtomobila: Opel Astra K 1.4 Turbo 150 PS

Objavljeno 24 november 2018 - 15:13

Jaz imam 1.1 turbo 150 konjev. Poraba od min. 5.3 do max 6.8 litra, res pa je, da ne forsiram "mašine" Ja, na dva tedna, ko se peljem relacijsko na morje ( tudi po zimi), takrat malo prepiham motor tako, da ga nekajkrat zapored od 3 prestave navzgor pohodim do konca, do 6000 obratov.

Ostalo pa vozim med 1500 in 2500 obrati...

Povprečje porabe je 6.3 litra, meni več kott ugodno.

 

Glede turbine:

Hladen avto vedno pelješ nežno, do največ 2500 obratov in ko je motor - olje res ogreto, takrat ni panike voziti na polno. Ko se ustaviš po "divji" vožnji NUJNO ohladiti motor na prostem teki 2--, 3 ali 4 minute. Če pa zadnjih nekaj kilometrov zopet voziš zelo umerjeno, pa ohajanje ni potrebno.

 

Same turbine pa se z leti mnogo manj kvarijo in tudi menjava ali obnova je mnogo cenejša, kot cca 25 let nazaj, ko je bil pri nas le en sam mojster v Trzinu in je bil kot zlatar.

 

Z samimi bencinskimi motorji je pa itak mnogo manj težav, kot z diesli....



#9 J.J.

J.J.

    VAJENC

  • Uporabniki
  • Slika v sliki
  • 60 Objav:
  • Gender:Male
  • Model avtomobila: Opelč Vectra C 1.6.16C sedan

Objavljeno 24 november 2018 - 16:01

Priznam, da mi je kr mal smešno k berem komentarje predvsem oseb, ki vozijo nemške stroje, ne samo Ople in vsi zagovarjajo neke teorije o neobremenjevanju hladnega motorja oziroma turbine, da ga ne smete takoj pol ugasnit in ne vem kaj še vse. Do zdej sm mel par turbin, večina japoncev, beri Mazda 6 2x, Mazda5 1x, edin Signum DTI je bil štala, k je bil zvrten. Delu z njimi po 50-70 tkm na leto, nikoli čakal, da se ogrejejo, nikoli čakal za ugasnit avto pa so ble vse turbine po 200tkm se vedno bp, niso piskale, nič odstopanj. Se pa res ne jajcam na 2000 rpm ampak se pr men tut dizel vrti do rdečega. In to je to. Škoda cajta. Al.pa majo Japonci tok superiorno kvaliteto. Ne vem. Pa tut pisana poraba dvomim da je res taka. A mate to po BC pisano al na roke računano?
  • IgorMM likes this

#10 mevden

mevden

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 206 Objav:
  • Model avtomobila: Opel Vectra 1.6 16V

Objavljeno 24 november 2018 - 18:27

Imel sem bravota 1.4 tjet bencinerja, ni imel se niti 80.000km ko je turbina začela nežno piskati. Vzporedno s tem sem imel octavio 1.6 tdi od prvega dne, do 130.000km je bil motor enak kot prvi dan. Nikoli se ni čakalo par minut kot nekateri omenjate. Verjamem da je koristno, ampak mogoče malo pretiravate. Fotr ima octavio 1.9 tdi se iz 2005 in turbina malo piska zadnje 100.000km. ima pa avto sedaj malo čez 300.000km. ne bo še popravljal pravi.

#11 yamaha2025

yamaha2025

    VAJENC

  • Uporabniki
  • Slika v sliki
  • 86 Objav:
  • Gender:Male
  • Location:Ljubljana
  • Model avtomobila: Opel Astra K 1.4 Turbo 150 PS

Objavljeno 24 november 2018 - 20:20

O.K., jaz tudi atmosferskega motorja - se pravi brez turbine NE Bi NIKOLI hladnega pognal čez 3000 obratov ( bencinski motor).....ampak bi počakal, da se motor segreje na delavno temperaturo.

 

Pač enim je vseeno...in ne gledajo na to ali je motor segret ali ne, iz AC full obremenjen motor in evo ustavi na  bencinski črpalki...in ugasne motor... To Ne pije vode. Materiali potrebujejo svoje....imajo razteznosti, krčenja....itd....

 

No, jaz še nikoli zjutraj nisem na hitro vstal iz postelje in takoj tekel na polno 10 kilometrov, morda se tudi kak takšen najde... Aja, pa baje se tudi pred tekom mišice ogreva in razgibava....? Zakaj že???? Baje nam je vsem poznano zakaj, DA NE PRIDE DO POŠKODB. Tudi material- kovina se poškoduje. Če steklo počasi ogrevaš in potem pustiš da se ohladi, bo vse o.k., če pa ga ogreješ...in potem poliješ z hladno vodo pa poči...

 

Malo filozofije...


  • Celes likes this

#12 J.J.

J.J.

    VAJENC

  • Uporabniki
  • Slika v sliki
  • 60 Objav:
  • Gender:Male
  • Model avtomobila: Opelč Vectra C 1.6.16C sedan

Objavljeno 25 november 2018 - 11:31

No, tole z ogrevanjem mišic je zelo stara teorija, btw. Ki ne drži...

#13 MrDaco

MrDaco

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 296 Objav:
  • Gender:Male
  • Model avtomobila: Opel Astra h 1,6, Astra k 1,4 150KS

Objavljeno 27 november 2018 - 11:47

Tista o hlajenju turbine in preden vgasneš avto naj še par minut laufa v leru, je tudi bolj taka... Vsaj pri moji Astri K gledam da ima iz hladilnega sistema pripeljano eno cevko in pravtako odvod.. Sklepam da hladilna tekočina kroži tudi preko turbine, za kar mislim da se turbine več ne segrevajo, tako da "sijejo" ko ponoči odpreš haubo.



#14 rjavica

rjavica

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 165 Objav:

Objavljeno 27 november 2018 - 12:48

Evo dve fotki narejeni z termo kamero, takoj po vožnji z AC. Motor je iz škode octavia 1.2tsi.

Turbina:

 

motor-12tsi-termo-kamera.jpg

 

 

in pa celoten prednji del:

octavia-termo-kamera.jpg


  • MrDaco likes this

#15 MrDaco

MrDaco

    POMOČNIK

  • Uporabniki
  • Slika v slikiSlika v sliki
  • 296 Objav:
  • Gender:Male
  • Model avtomobila: Opel Astra h 1,6, Astra k 1,4 150KS

Objavljeno 27 november 2018 - 13:09

Zdaj bi bilo zanimivo še naredit posnetek, ko avto stoji v prostem teku minuto, nato še čez 2 minuti.






0 član(ov) bere to temo

0 članov, 0 gostov, 0 anonimnih uporabnikov